Missatge

Actualitzat 4-10-21 # 1r webinar - Dimecres 6 d'octubre 2021 a les 19 hores #

2016

9 de novembre de 2016
JORGE BUCy I TED: UNA BONA OPORTUNITAT FEAC
Aquest proper dimarts dia 15 de novembre Jorge Bucay i Demián Bucay compartiran un espai TED parlant sobre "Cómo educar sin premios ni castigos". Ja hem avisat de totes les maneres possibles de les bondats de l'assistència a aquest esdeveniment. Val la pena.

Aquí hi deixem l'enllaç







8 de novembre de 2016
"VIVIR CON ENTUSIASMO LA FAMILIA" AMB VÍCTOR KÜPPERS

Fa un parell d'anys vam gaudir virtualment d'en Victor Küppers en un inici de xerrada FEAC. Ens va donar força a comentar. Ha arribat el moment de gaudir-lo en directe.
El proper 15 de desembre, a les 20 hores, en Victor Küppers ens visitarà per gaudir d'una de les seves xerrades, "VIvir con entusiasmo en la familia". Ben aviat rebreu una informació més personalitzada. Ara us deixem un tastet...

Aquesta xerrada està dirigida a les famílies que veniu al FEAC, i volem que no us falti lloc, per això als qui ja vau venir a la primera xerrada o els qui veniu habitualment en rebreu informació personalitzada (i els qui esteu subscrits a aquest bloc ja l'esteu llegint abans que ningú...).

Com en altres ocasions obrirem la convocatòria després a totes les famílies de l'escola perquè s'hi afegeixin i puguin gaudir de tot allò que en Victor compartirà de forma generosa amb tots nosaltres. Per això ja des d'aquí volem agrair la seva predisposició i generositat en voler venir als Salesians d'Horta. Moltes gràcies, Victor!!!






11 d'0ctubre de 2016
TORNA A SER EL PRIMER DIA DE LA RESTA DE LA NOSTRA VIDA


Comencem de nou i, com deia aquell, amb il·lusió!!!
Serà la setmana vinent que ens retrobarem mares, pares, mestres... tots educadores i educadors d'allò que ens uneix (perquè ens ha d'unir per sobre de tot): els vostres fills i filles, alumnes nostres.
Us hi esperem!!!
Podeu accedir al buttletí que us interessa clicant-hi a sobre:
Butlletí número 79 Educació Infantil: Acollida a l'escola: "Tranquil·la, després vindrà la mare..."
Butlletí número 79 Educació Primària: Acollida i discapacitat: "Estrenem un nou curs" (TOTHOM!)
Butlletí número 79 Educació Secundària ESO i BAT: Acollir i refugiar: "Descalçar-se per tornar-se a calçar"
Butlletí número 79 Educació en la Fe: L'acolliment: "Famolencs, assedegats, forasters..."



Convocatòria de la 1a trobada dimarts, 18 d'octubre de 2016 Test sobre si som persones que diem sí de seguida (aquí)
 Video per a Educació Infantil (conte) 





9 de maig de 2016
XARXES SOCIALS: NO PERDEM EL TREN

1830, George Stephenson va posar en servei el primer ferrocarril. Aquestes són algunes de les afirmacions que van exposar els metges del segle XIX alertant dels riscos per a la salut que oferia el ferrocarril:

  • La Gent podria morir asfixiada si viatjava a velocitats superiors a 32 quilòmetres per hora.
  • Importants metges com Freud, Oppenheim i Charcot van descriure que algun aspecte del ferrocarril ( la velocitat , el risc d'accident, la vibració, etc ... ) danyava la salut mental a l'observar a persones que desenvolupen fòbia o ansietat a aquest transport.
  • L'ésser humà no estava físicament preparat per suportar les velocitats del ferrocarril, ja que patia un trauma físic per l'acceleració i desacceleració causat per aquest mitjà de transport. Bé, no ens desviem gaire...
Bé, el que sí sembla clar és que avui dia és més senzill pujar a un tren que va per la via que a un altre de metafòric que pensem a vegades que ens pot fer descarrilar, no ja a nosaltres, sinó als alumnes, els vostres fills i filles.

Sense por, parlem-ne. Sobretot en allò que com a mares i pares, les primeres persones que eduquen, podeu fer. I potser no hi haurà prou amb aquesta trobada, però de ben segur ens ajudarà a clarificar algunes qüestions bàsiques adaptades tant per a qui té el fill o filla de parvulari (no tenen facebook, però comencen a aprendre a fer servir internet) fins a qui té algú que viu enganxat a un joc d'ordinador on xateja amb el seus "amics" virtuals, passant per qui té algú de 8 anys que va dient que les seves amigues i amics tenen Instagram i ella o ell... no. Són casos irreals, oi? O potser no.
Les xarxes socials formen part de la vida de milions de persones. Els vostres fills i filles, alumnes de la nostra escola, no són aliens a aquest fenomen



Una prèvia. El tren no causava els mals que se li atribuien, però les novetats fan por sovint. Bé més exactament el que fa por és el possible canvi. Contra la por informació i, sobretot, formació: diguem-li, clarament, Educació.
Parlant d'Educació... Família i Escola, Acció Compartida: FEAC.
Ens veiem dimarts.


Dieta Digital en Família







25 de febrer de 2016
UN HIVERN CALORÓS: FA BO DE VENIR AL FEAC

Aquest dimarts 2 de març fem la 4a reunió FEAC del curs amb temes interessants.

"Tots els models funcionen
Malgrat que la forma d’aquests models familiars ha canviat molt, el fons continua essent el mateix. El que garanteix un bon desenvolupament per al creixement de l’infant és la qualitat de la relació afectiva entre els membres que formen la família. És a dir: pare i mare, dues mares, dos pares, pare sol o mare sola, tutors i educadors. En denitiva, el que els nostres infants necessiten, únicament i exclusivament, és sentir-se protegits, cuidats i estimats per persones en un entorn familiar positiu. L’objectiu, doncs, no és cap altre que aportar una mirada neta i fresca que ens recordi la importància d’ensenyar els nostres fills a ser tolerants amb la diferència, sigui per raons de sexe, nacionalitat, cultura, religió, opció sexual, color de pell o model familiar."
Canyet, Glòria; Bellvehí, Bel. Famílium [SL]: D’Aquari, 2011



Educació Infantil i Primària podrem parlar sobre de modes, modes, ídols..., i parlarem, per exemple, si ens amoïnen o no els models actuals, o si els ídols dels nostres fills acaben sent els nostres... No és un tema banal, ho veurem i compartirem...
Educació Secundària debatrem al voltant d'una frase que hem escoltat: quina sort que els pares et deixin fer el que vols! Segurament ens posarem aviat d'acord i, sobretot, sortiran algunes directrius a tenir en compte al voltant dels límits, la coherència i anar a una escola i família (molt FEAC, oi?).
Us hi esperem!
Butlletí 76 Educació Infantil
Butlletí 76 Educació Primària
Butlletí 76 Educació Secundària
Circular 4a reunió FEAC
Enllaç al Facebook









4 de febrer de 2016
JORNADA D'ANIMADOR@S FEAC
Aquest proper 20 de febrer, dissabte, les persones que animem o les que es volen dedicar a animar les sessions FEAC tenim una interessant oportunitat de compartir i aprendre noves eines.
No en tenim gaires oportunitats durant l'any. Farem que valgui la pena!

Aquí queda el programa.
Programa animador@s FEAC



12 de gener de 2016
10 ANYS DE BLOG FEAC

Avui fem la nostra tercera trobada FEAC del curs. Aquest any aquest blog complirà 10 anys. Costaria molt d'espai escriure tots els records d'aquestes ja quasi 50 trobades FEAC que hem fet des del 2006. Costa molt poc recordar el molt compartit, après i gaudit.

Venen al cap moltes cares. Mares, moltes, pares, prous i bons també, mestres conduint els grups amb atenció i entusiasme (i alguns des de l'inici encara). I quan recordo aquestes cares, algunes ja no hi són, altres encara les gaudim, hi ha un tret que es repeteix a totes elles: són cares sonrients.
Educar des del somriure. Somriure educant. Educar i somriure. Somriures educats i gent educada que somriu. Res és el mateix, però sens dubte que aquests somriures, compartits i gaudits, són fruit del gust per educar i al FEAC, ho tenim clar des del primer dia, tothom educa.
Conegut és que és impossible no comunicar. Encara que no volguem... comuniquem. Igual que quan un telèfon està ocupat diem que comunica, nosaltres ens passa igual, per activa o per passiva, no deixem de comunicar.
Doncs amb l'educació, passa una cosa semblant: gairebé és quasi impossible no educar. Eduquem amb tot el que fem. Tot el que fem educa (o, segons com, deseduca). En el FEAC ho comprovem en totes les trobades que fem, i en sortim pensant que tot allò que interactuem amb els nostres fills i filles... els està educant en un sentit o altra.
Durant aquests 10 anys hem parlat, escoltat, viscut i compartit molt i bo al voltant de l'educació. Hem participat de la col·laboració dels propis protagonistes. Nens, nenes, nois i noies adolescents, més d'un cop hi han col·laborat amb els seus videos, post-its, reflexions i d'altres formes de fer-se presents, sempre presents, en els nostres diàlegs, xerrades i relfexions. Potser ha arribat l'hora de fer-los encara més presents i aquest blog potser es podria obrir també de forma explícita a ells.
Seria una bona forma, no l'única però sí molt vàlida, de bufar espelmes.
Why not?